HomeDossiersDesignMillford ontwerpt verpakking voor herintroductie Brouwers bier

Millford ontwerpt verpakking voor herintroductie Brouwers bier

lody-bier

In Nederland is het speciaalbier bezig met een flinke opmars. Hierbij draait alles om smaak, karakter en attitude. Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn na ruim 15 jaar een oude bekende te herintroduceren, namelijk Brouwers. Brouwers is een combinatie tussen een karaktervol speciaalbier en een dorstlessende pilsener.

millford-logo-1Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten bij het nieuwe concept. Brand identity bureau Millford heeft gewerkt aan de nieuwe positionering en identiteit van het merk Brouwers. Vanuit de merkwaarden karaktervol, toegankelijk, kwaliteit en eigentijds heeft Millford het logo en de stijl ontwikkeld en deze uiteindelijk doorvertaald naar alle zogenaamde 'touch points'.

Het nieuwe frisse voorkomen van Brouwers is te herkennen aan het sterke merk ‘embleem' waarin de vier kenmerken van het merk terug te vinden zijn. Het nieuwe logo en de visuele identiteit van Brouwers voldoen aan het huidige tijdsbeeld en sluiten naadloos aan op beide markten.

Brouwers bier is sinds 20 juni te verkrijgen bij Albert Heijn in verschillende varianten, zoals blikjes en flesjes met een draaidop. Een mooi moment voor de redactie van Pack Online om de nieuwe verpakkingen te aanschouwen.

Kijk voor meer informatie op www.millford.nl.