HomeNieuwsBeurzen en evenementenSolve My Problem levert ideeën, inzichten en gesprekken op

Solve My Problem levert ideeën, inzichten en gesprekken op

Tijdens Packaging Innovations & Empack 2025 vond dit jaar voor het eerst de Solve My Problem-area plaats. Dit is een nieuw interactief concept waarin het publiek wordt uitgedaagd om mee te denken met échte verpakkingsvraagstukken van toonaangevende merken. En met succes: de eerste editie leverde vele ideeën, verrassende inzichten én waardevolle gesprekken op.

Tijdens de twee beursdagen van Empack en Packaging Innovations op 2 en 3 april kregen bezoekers de kans om actief mee te denken over de verpakkingsuitdagingen van drie bekende A-merken: Unilever, Verstegen Spices & Sauces en Remia C.V.. Al op dag één verschenen de eerste suggesties op de borden in de area – van creatieve denkrichtingen tot concrete oplossingen. De betrokkenheid was groot, het enthousiasme voelbaar.

Op dag twee vond het hoogtepunt plaats: de discussie met het expertpanel. Onder leiding van initiatiefnemer en moderator Wim Apeldoorn gingen Thirza Peppelenbos, Marc Lamens en Goffe-Jan Mellema samen met speciale gast Thijs van der Linden in gesprek over de ingezonden ideeën. In een open setting werden de meest opvallende, kansrijke én uitdagende oplossingen besproken.

De sessie leidde tot boeiende inzichten en legde nieuwe verbindingen tussen merken, professionals en bezoekers. Niet alleen werden bestaande vragen opnieuw gedefinieerd, ook ontstonden er nieuwe denkrichtingen en mogelijke samenwerkingen.

Wat Solve My Problem zo bijzonder maakt, is de laagdrempelige én directe manier waarop kennis, creativiteit en praktijk met elkaar worden verbonden. Door echte cases centraal te stellen, ontstaat een waardevol gesprek tussen merken en publiek – een aanpak die duidelijk aansloeg.

Na afloop van de beurs ontvangen de drie deelnemende merken een op maat gemaakt adviesrapport, met daarin de meest veelbelovende oplossingen en aanbevelingen voor hun specifieke vraagstukken.

Namens de organisatie bedanken we Michiel Sloff (Verstegen), Marije Luijendijk (Unilever) en Geor Schuurman (Remia) voor hun openheid en het delen van hun uitdagingen. Daarnaast ook dank aan het expertpanel voor hun scherpe reflecties en aan Wim Apeldoorn voor zijn initiatief en begeleiding van dit nieuwe concept.

De eerste editie van Solve My Problem smaakt zonder twijfel naar meer. Op naar nog meer oplossingen voor een duurzamere verpakkingswereld.

www.empack.nl