HomeNieuwsBunzl introduceert verzendoplossing voor versproducten

Bunzl introduceert verzendoplossing voor versproducten

bunzl-foodmailer-beurs

Bunzl, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, introduceerde op 20 en 21 januari tijdens de Webwinkel Vakdagen 2016 de Foodmailer, een verpakkingsconcept voor het verzenden van versproducten. De Foodmailer is speciaal ontwikkeld voor versspecialisten, maaltijdspecialisten en supermarkten die hun versproducten online willen verkopen.

bunzl-logo-2014De verzendverpakking is voorzien van papieren icepacks, waardoor retailers en e-tailers hun verse waren optimaal gekoeld kunnen vervoeren. Dankzij de bijbehorende app kunnen zij precies berekenen hoeveel icepacks nodig zijn bij een bepaalde producthoeveelheid, buitentemperatuur, levertijd en gewenste aflevertemperatuur.

Annelies Clements, national sales manager food retail & industry bij Bunzl: “Met de lancering van het Foodmailer-concept spelen we in op de behoefte van retailers om hun verse producten ook via webshops aan te bieden. Met name MKB-bedrijven, zoals versspecialisten, delicatessenwinkels, slagers en viswinkels beschikken niet altijd over eigen middelen voor gekoeld transport. Zij lopen daardoor het risico dat verswaren bederven tijdens het bezorgen. Dankzij de Foodmailer kunnen zij hun producten nu optimaal gekoeld vervoeren.”

De Foodmailer is 100% vervaardigd uit karton en voorzien van het FSC- en Climate Neutral-keurmerk. De verzendverpakking wordt plano geleverd, waardoor de gebruiker ruim 30% opslagruimte bespaart in vergelijking met bijvoorbeeld EPS- en EPP-verpakkingen. De Foodmailer kan na gebruik in het geheel bij het oud papier, waardoor de klant niet met restafval blijft zitten en/of de verpakking hoeft te retourneren of te reinigen. Hierdoor is de verzendverpakking duurzaam en gebruiksvriendelijk.

Kijk voor meer informatie op www.bunzl.nl.