HomeDossiersDesignCoca-Cola onthult nieuw verpakkingsontwerp flessen en blikjes

Coca-Cola onthult nieuw verpakkingsontwerp flessen en blikjes

coca-cola-nieuw-design

Coca-Cola heeft recent het nieuwe ontwerp van Cola-flessen en blikjes onthult die alle producten, waaronder de reguliere Coca-Cola, Cola Light, Cola Zero en Cola Life, samenbrengt tot één visueel geheel. De basis voor het design ligt verankerd in de zogenaamde iconische Coca-Cola Red Disc. De ‘Red Disc' wordt meegenomen in de wereldwijde campagne en zal te zien zijn in televisiereclames, de gedrukte advertenties en de billboards.

coca-cola-logoOok op de nieuwe verpakkingen speelt de ‘Red Disc' de hoofdrol om de herkenbaarheid te vergroten, het maakt het gehele plaatje compleet. De nieuwe verpakkingen zullen volgende maand verschijnen in Mexico, maar zullen in 2016 en 2017 uitgebracht worden naar nieuwe markten.

James Sommerville, vice-president van Global Design voor Coca-Cola, legt uit wat de gedachte is achter de nieuwe look en hoe zijn team het design tot leven bracht op de website van de Coca-Cola Company. De nieuwe ontwerpen ondersteunen bij het zogenaamde ‘One-Brand'-strategie. De verpakking blijft volgens Sommerville de weest zichtbare en waardevolle aspect van Coca-Cola als merk, omdat de consument fysiek de Cola-fles of het blikje aanraakt.

Kijk voor meer informatie op www.cocacola.nl.

Foto: Amy Sparks