Met de komst van Van Bieren is Nederland een bijzonder retailconcept rijker geworden. De retailer, die gevestigd is in Amsterdam en Utrecht, heeft zijn ruime assortiment aan gebottelde en versgetapte bieren onderverdeeld in verschillende karakters. Moonen Packaging verpakte deze ‘familie aan bieren' in een opvallende retailverpakking. Bier, verpakt met karakter in een melkpak.
“We zochten een eigentijdse, onderscheidende verpakking voor onze producten”, vertelt Jeroen Welten, mede-oprichter van Van Bieren, op de website van Van Moonen. “Een mooie verpakking, die recht doet aan de inhoud en aan de uitstraling van ons merk. Daarvoor kwamen we bij Moonen Packaging terecht. Bij Moonen hebben ze alles uit de kast gehaald om ons idee van het melkpak op de beste manier in te vullen. En snel, want we hebben een vliegende start gemaakt toen we eenmaal winkelruimte hadden.”
Dat kan Key Account Manager Michiel Rulkens van Moonen Packaging bevestigen: “We houden van een uitdaging, waarin ons gevraagd wordt om snel en creatief mee te denken. Samen met fabrikanten hebben we verpakkingen ontwikkeld die het concept van Van Bieren onderstrepen. Stoer, vers en opvallend waren daarbij sleutelwoorden.”
Senior Purchaser Peter Verheggen: “Van Bieren vroeg ons om deze woorden te vertalen naar een opvallende verpakking. We begonnen met de melkflesverpakking, maar daar kwamen al snel een draagtas, labels en een sixpack bij. Het ziet er heel mooi uit in de schappen en de verpakkingen sluiten nauw aan op het creatieve concept van Van Bieren. Leuk is ook het effect dat je krijgt als je twee verpakkingen naast elkaar zet, dan versterkt het design zich.”
Kijk voor meer informatie op www.moonenpackaging.com.