Vleesverwerkers en voedingsbedrijven uit heel Europa namen op 28 oktober deel aan het nieuwste Packforum-seminar van Sealed Air. Het evenement ‘Change Perception' vond online plaats en onderzocht de groeiende populariteit van plantaardige diëten, waaronder veganisme, en de impact hiervan op verpakkingsstrategieën.
Gerd Wichmann, EMEA President bij Sealed Air, vertelde: “Het aantal consumenten dat kiest voor voor veganistische en flexitarische diëten groeit snel. Naar verwachting zal de wereldwijde markt voor plantaardige alternatieven in 2029 ongeveer 140 miljard Dollar waard zijn.”
Op het Packforum-evenement werd tijdens paneldiscussies en interviews tevens gekeken naar de behoefte om plantaardige voedselverpakkingen af te stemmen op de waarden van de consument. Het team van Sealed Air, leiders van voedingsretailers en -verwerkers deelden hierover hun deskundige inzichten.
“Factoren als dierenwelzijn en koolstofemissies veranderen de perceptie van de consument
met betrekking tot het eten van vlees. Dit stimuleert innovatie in plantaardig voedsel en terwijl de industrie zich aanpast aan de vraag van de consument, is het cruciaal dat ook de verpakking evolueert en gelijke tred houdt”, aldus Gerd Wichmann.